Solární regulátor MPPT5025-DUO-BT, 12V/25A pro 2 baterie
Solární regulátor MPPT5025-DUO-BT, 12V/25A pro 2 baterie
Zobrazit více
0% (0 hodnocení)
2 350,0 Kč
ks
vložit do košíku
Skladem u dodavatele, k odeslání do 3 pracovních dnů
katalogové číslo: | G928A |
EAN: | 8596425203802 |
záruka: | 24 měsíců |
cena bez DPH: | 1 942,15 Kč |
cena vč. DPH: | 2 350,0 Kč |
popis
parametry
soubory a odkazy
diskuze
Regulátor MPPT je primárně určen pro použití v obytných autech nebo lodích. Umožňuje připojení dvou nezávislých baterií, přičemž hlavní baterie (main I) je nabíjená většinou energie z FV panelů a druhá baterie, typicky startovací (start II) je udržovaná nabíjecím proudem max.1A, což zajistí dobrou kondici baterie i po delší odstávce auta. Pro hlavní baterii lze volit její typ i provedení, u druhé(startovací) baterie se předpokládá, že je olověná startovací, ale s ohledem na nízký nabíjecí-udržovací proud lze použít jakoukoli olověnou baterii (např.AGM) s kapacitou alespoň 50Ah. Regulátor umožňuje připojení adaptéru bluetooth s jehož pomocí lze monitorovat stav baterie na mobilním telefonu (aplikace ChargerConnect)
**Specifikace:**
Systémové napětí 12V
Typ hlavní baterie: Pb AGM, Pb AGM GEL, Pb liquid, LiFePO4
Rozsah výkonu FV panelů: 50-350W
Max.napětí FV panelu Voc: 50V
Max. nabíjecí proud hlavní-primární baterie: 25A
Max.nabíjecí proud sekundární baterie: 1A
Max. nabíjecí napětí hlavní baterie: 15V (v závislosti na zvoleném druhu baterie)
Vlastní spotřeba: 8-16mA
Ochrany proti zkratu, přetížení, přehřátí,
Možnost připojení teplotního čidla
Rozměry: 120 x 82x 40mm
Hmotnost: 415g
**Připojení do sítě vozidla:**
Obě baterie lze připojit bez ohledu na další připojená zařízení, nabíječky, spotřebiče apod. Pokud budou baterie nabíjet i jiné nabíječky, např. se sítě auta, regulátor MPPT podle zvýšeného svorkového napětí tento stav rozpozná a své nabíjení omezí. V obytném autě či lodi tedy lze tedy trvale připojit na jednu baterii více zařízení, které ji nabíjí.
**Význam kontrolek na krytu regulátoru:**
**Batt.Full:** baterie jsou plně nabité, regulátor je v udržovacím režimu
**>80% svítí:** baterie jsou téměř nabité, ale regulátor je stále vrežimu nabíjení konstantním napětím
**>80% bliká 1x/sec:** regulátor má příliš vysokou teplotu
**>80% bliká 2x/sec:** vysoké napětí použité baterie nebo vysoké napětí FV panelu
**MPPT svítí:** dostatečný osvit FV panelů, zařízení má energii k nabíjení baterií
**MPPT bliká:** nedostatečný nebo žádný osvit FV panelů za šera nebo v noci. Zařízení je připraveno k provozu
**Batt.Low:** nízké napětí hlavní baterie <10,8V. Jedná se o varovné hlášení, baterii je nutno neprodleně nabít
**Všechny kontrolky blikají:** nesprávná poloha přepínače volby baterie. Zařízení je vypnuto
**Funkce regulátoru MPPT:**
Regulátor MPPT pomocí vnitřního měniče upravuje V-A charakteristiku zdroje proudu-solárního panelu tak, aby byla optimální pro nabíjení baterie. Dokáže tedy využít energii ze solárních panelů daleko lépe než regulátor PWM, který reguluje nabíjení pouze pulsním omezením přímého propojení solárního panelu a baterie, kdy šířka pulsu je úměrná stavu nabíjené baterie. Jinak řečeno, regulátor MPPT dokáže z vyššího napětí a nižšího proudu zdroje generovat ideální napětí a proud pro nabíjení baterie. Např z 30V a 5A vygeneruje cca 15V a 10A. Účinnost konverze V-A charakteristiky bývánad 95%, ztráty jsou tedy minimální a regulátory se zpravidla dají přizpůsobit různým druhům baterií tak, aby bylo nabíjení co nejoptimálnější.
**Specifikace:**
Systémové napětí 12V
Typ hlavní baterie: Pb AGM, Pb AGM GEL, Pb liquid, LiFePO4
Rozsah výkonu FV panelů: 50-350W
Max.napětí FV panelu Voc: 50V
Max. nabíjecí proud hlavní-primární baterie: 25A
Max.nabíjecí proud sekundární baterie: 1A
Max. nabíjecí napětí hlavní baterie: 15V (v závislosti na zvoleném druhu baterie)
Vlastní spotřeba: 8-16mA
Ochrany proti zkratu, přetížení, přehřátí,
Možnost připojení teplotního čidla
Rozměry: 120 x 82x 40mm
Hmotnost: 415g
**Připojení do sítě vozidla:**
Obě baterie lze připojit bez ohledu na další připojená zařízení, nabíječky, spotřebiče apod. Pokud budou baterie nabíjet i jiné nabíječky, např. se sítě auta, regulátor MPPT podle zvýšeného svorkového napětí tento stav rozpozná a své nabíjení omezí. V obytném autě či lodi tedy lze tedy trvale připojit na jednu baterii více zařízení, které ji nabíjí.
**Význam kontrolek na krytu regulátoru:**
**Batt.Full:** baterie jsou plně nabité, regulátor je v udržovacím režimu
**>80% svítí:** baterie jsou téměř nabité, ale regulátor je stále vrežimu nabíjení konstantním napětím
**>80% bliká 1x/sec:** regulátor má příliš vysokou teplotu
**>80% bliká 2x/sec:** vysoké napětí použité baterie nebo vysoké napětí FV panelu
**MPPT svítí:** dostatečný osvit FV panelů, zařízení má energii k nabíjení baterií
**MPPT bliká:** nedostatečný nebo žádný osvit FV panelů za šera nebo v noci. Zařízení je připraveno k provozu
**Batt.Low:** nízké napětí hlavní baterie <10,8V. Jedná se o varovné hlášení, baterii je nutno neprodleně nabít
**Všechny kontrolky blikají:** nesprávná poloha přepínače volby baterie. Zařízení je vypnuto
**Funkce regulátoru MPPT:**
Regulátor MPPT pomocí vnitřního měniče upravuje V-A charakteristiku zdroje proudu-solárního panelu tak, aby byla optimální pro nabíjení baterie. Dokáže tedy využít energii ze solárních panelů daleko lépe než regulátor PWM, který reguluje nabíjení pouze pulsním omezením přímého propojení solárního panelu a baterie, kdy šířka pulsu je úměrná stavu nabíjené baterie. Jinak řečeno, regulátor MPPT dokáže z vyššího napětí a nižšího proudu zdroje generovat ideální napětí a proud pro nabíjení baterie. Např z 30V a 5A vygeneruje cca 15V a 10A. Účinnost konverze V-A charakteristiky bývánad 95%, ztráty jsou tedy minimální a regulátory se zpravidla dají přizpůsobit různým druhům baterií tak, aby bylo nabíjení co nejoptimálnější.
Diskuze je prázdná.
K produktu zatím nikdo recenzi nenapsal